Gyerekeknek

Iskola előkészítő fejlesztő foglalkozás (45 perc) Egyéni és csoportos foglalkozás

Iskolaelőkészítő fejlesztő foglalkozás

Amikor a pedagógia és a mozgás találkozik!

Foglalkozásaink során képzett fejlesztőpedagógus, komplex mozgásterapeuta,  valamint Sindelar fejlesztő és óvodapedagógus kollégánk játékos foglalkozásokon segíti óvodás korú gyermekeket a fejlődésben. Fokozott figyelmet fordít az iskolai életre való felkészítésre, hogy gyermekünk ne feszülten, kétségek között élje meg az első osztály okozta változásokat! 

Egyéni időpontokban!     Telefonszám: +3630/941-8571 

A foglalkozások során sor kerül állapot- és képességfelmérésre, illetve pedagógiai szakvélemény elkészítésére is! Gyermekeket egyéni és csoportos terápiában is részesítjük elsődleges felmérés és egyeztetés alapján!
4 – 7 éves gyerekeknek ajánljuk.
 
Keressen bátran, ha gyermekénél az alábbi problémák valamelyikét tapasztalja:
  • nagymozgás, finommozgás területén bizonytalanságot észlel 
  • gyermeke gyakran elesik, beleütközik a tárgyakba
  • nem szívesen rajzol, nehézséget okoz az olló használat 
  • az irányokban bizonytalan, nem alakult ki a domináns keze
  • egyensúlya bizonytalan, nehezen koordinálja mozgását 
  • segítségre van szüksége az iskolára való felkészülésben
  • bármely érzékelési területen problémát tapasztal
  • gyermekénél elmaradt a kúszás vagy mászás mozgásforma

Áraink: 

  • Komplex mozgástreápia felmérés: 16.000 Ft
  • Sindelar felmérés: 16.000 Ft
  • Komplex mozgásterápia kontroll: 12.000 Ft
  • Sindelar kontroll: 12.000 Ft
  • Sindelar vagy komplex mozgásterápia új feladatsor + betanítás 4 hetente: 8.000 Ft
  • Kognitív felmérés, részképesség felmérése: 16.000 Ft
  • Írásos vélemény: 5000 Ft

Részképesség fejlesztő foglalkozás óvodásoknak:

Fejlesztő élménytorna Mozgáskottával:

Iskolaelőkészítő foglalkozás:

  • Egyéni  8.000 Ft / alkalom
  • 4 alkalmas bérlet: 28.000 Ft
  • Csoportos: 4.000 Ft / alkalom
  • 4 alkalmas bérlet: 14.000 Ft

10 % testvér kedvezmény bérlet vásárlása esetén!

 
Miben tud segíteni egy mozgásfejlesztő gyógytornász a gyermekeknek?

Hosszú évtizedek kutatási anyaga támasztja alá, hogy a mozgás összefüggésben áll az agy működésével. Bizonyos mozdulatok, feladatsorok gyakorlása nem csak az izmokra, csontokra és ízületekre hat, hanem stimulálja az agy bizonyos részeit, amely más egyéb kognitív funkciót is ellát, mint például a számolás, nyelvhasználat, figyelem stb…

Ebből kiindulva tehát, a mozgás és egy adott kognitív funkció fejlesztése oda-vissza segíti egymást. Ez akár szó szerint úgy is érthető, ha a gyermek gyakorolja az egy lábon állást, az fejleszti az egyensúlyérzékét, erősíti a talp és combizmait, javítja a tartását. Azonban a mozdulathoz szüksége van a vesztibuláris rendszere mellett, a kisagya egy részére is, amely erősen befolyásolja a viselkedést, a figyelmet és a memóriát is. Bármilyen problémába is ütközik a gyermek fejlődése, mindenképpen érdemes a gyógypedagógiai, logopédiai fejlesztés mellett, mozgásfejlesztő tornát is választani, hogy a két szakember és két fejlesztő módszer egymást segítve tudjanak dolgozni.

A mozgásos fejlesztéseken tehát amellett, hogy erősítjük az izomzatot, javítjuk a testtartást, segíteni tudunk a lúdtalp megelőzésében, fejlesztjük a mozgáskoordinációt és az egyensúlyérzéket, közvetetten hatunk a gyermek kognitív funkcióira is. A tornák során igyekszünk a lehető legnagyobb mértékben értékes fejlesztő mozgásokat gyakoroltatni a gyerekekkel úgy, hogy az számukra játékos és érdekes legyen, így szívesen csinálják. Figyelünk a gyermek egyéni érdeklődésére, játékkal és dicsérettel, vagyis kizárólag pozitív megerősítéssel jutalmazzuk a helyes kivitelezést. 

Minden alkalmat érdekes, színes fejlesztő eszközökkel dobunk fel, hogy a lehető leghasznosabban tölthessük az időt. Azonban a gyermek fejlődését nem csak ezekkel a különleges eszközökkel lehet elérni. Gyakran használunk olyan egyszerű eszközöket is, mint a babzsák, a labda vagy az üveggolyó. 

Pontosan mi az a Komplex Mozgás Terápia?

A Komplex Mozgás Terápia vagy rövidítve KMT egy magyar szakember által hosszú évek alatt kidolgozott fejlesztő módszer. Kulcsár Mihályné egy fejlesztő óvoda pedagógus, aki a magyarországi modern fejlesztőpedagógia egyik első képviselője. Módszere azon alapszik, hogy több évtizedes megfigyelései és kutatásai alapján összeállított mozgássorokat, amelyek a lehető legjobban képesek stimulálni az agy egyes részeit. Ezáltal maga a feladatsor végzése képes fejleszteni a gyermek idegrendszerét és mozgásrendszerét egyaránt. 

A mozdulatok között van olyan egyszerűen kivitelezhető is, mint a nyújtott lábbal gurulás, de van olyan is, amely több kisebb mozdulatból álló komplex mozdulatsor. Alapkőként használja az úgynevezett elemi mozgásokat, amelyeket a gyermek már szinte a születésétől fogva gyakorolni kezd, ilyen például a fej emelése, a fordulás, kúszás, mászás stb… Amennyiben ez korábban kimaradt, vagy rosszul kivitelezte a gyermek, úgy az kihathat a későbbi fejlődésére, a viselkedésére, beilleszkedési szokásaira vagy a tanulására is. Ezért ezeket érdemes minél korábban visszahozni, és helyes módon gyakorolni. 

Mi a különbség a TSMT és a KMT között?

Gyakran keresnek meg szülők azzal kapcsolatban, hogy TSMT tornát ajánlottak az óvodában, jöhetnek-e hozzánk fejlesztésre. A TSMT terápia alapjaiban nagyon hasonló a KMT terápiához, de mégsem ugyanaz a fejlesztési módszer. A cél teljesen azonos, vagyis hogy a mozgáson keresztül szeretnénk fejleszteni a gyermek kognitív képességeit is. Az egyensúly, a figyelem és a mozgáskoordináció fejlesztésével a tanulási, magatartási vagy akár beilleszkedési problémákra is hatunk. 

Miért jó mozgás a művészi torna?

A ritmikus gimnasztika egy gyönyörű és igen összetett sport, amelyben megfigyelhetőek a tánc, a balett és a klasszikus talajtorna egyes elemei is. A kislányok egészen kicsi koruktól gyakorolják a mozdulatsorokat, amelyek évről évre komplexebbé válnak. Fokozatosan egyre nehezebb elemeket kell bemutatniuk a szőnyegen először kéziszer nélkül, majd karikával, kötéllel, labdával, szalaggal és végül buzogánnyal is. A gyakorlatokat zenére mutatják be a sportolók, amely így ritmusérzéket, esztétikát és színpadias megjelenést is igényel. A mozgások kivitelezéséhez erős vázizomzat szükséges, magas mozgáskoordináció és kiemelkedő egyensúlyérzék. Nem meglepő tehát, hogy az óvodás korú gyermekek fejlesztésére is kiválóan alkalmas mozgásforma.